2041561204 |
Enfilant el caminet. L'educació literària com pilar per l'adquisició de la llengua oral i de la lectura i l'escriptura |
2020-2021 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
25/1/2021 - 17/5/2021 (21 hores) de 13:00h a 14:00h |
|
I-E Rafael Alberti |
|
(Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació sobre literatura infantil i didàctica de la literatura als i les docents de les comunitats de petits i mitjans.
Al llarg de les sessions farem un recorregut per les diverses tipologies de llibres que hi ha avui en dia a disposició dels infants. Amb ells reflexionarem sobre les diverses formes de llegir i la multitud de maneres d’introduir els llibres i la literatura a l’aula.
El recorregut ens ha de servir per fer una reflexió sobre les pròpies pràctiques (com a docents) a l’aula i sobre la nostra biblioteca d’aula.
La formació vol donar les eines perquè a l’acabar-la es puguin establir (de forma
col·lectiva, consensuada i reflexionada) els criteris de tria de base de les biblioteques
d’aula, per tal que aquestes es plantegin com una mena de caminet, on els infants aniran descobrint i coneixent una sèrie d’autors i autores, obres de rellevància i gèneres interessants en relació a les competències literàries i de llenguatge.
L'activitat es desenvoluparà a https://www.meet.google.com/uow-hhhw-bjg
|
| |
Objectius |
· Descobrir diferents tipologies de literatura infantil
· Aprendre a apreciar en els llibres aspectes literaris i estètics interessants per a la
formació de lectors crítics
· Descobrir autors, autores i obres rellevants que tot infant hauria de conèixer entre
els 3 i els 9 anys.
· Adquirir eines per reflexionar
|
| |
Continguts |
SESSIÓ 1 Introducció: la importància de la literatura en l’adquisició de la llengua oral i en el procés
de lectura i escriptura (25 de gener)
SESSIÓ 2 Llibres que canten i acaronen: la importància de la prosòdia
SESSIÓ 3 llibres per apropiar-se del món: imatgiaris i llibres joc
SESSIÓ 4 llibres per experimentar: llibres d’artista per infants
SESSIÓ 5 Primeres històries: contes populars i narracions
SESSIÓ 6 Primeres històries: àlbum i còmic
SESSIÓ 7 llibres per explorar el món: els llibres documentals i informatius
SESSIÓ 8 Reflexió sobre les biblioteques d’aula
|
| |
Formador/a |
Anna Juan Cantavella
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
25/01/2021 |
- |
- |
Sessió 2 |
dilluns |
01/02/2021 |
- |
- |
Sessió 3 |
dilluns |
08/02/2021 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
17/02/2021 |
- |
- |
Sessió 5 |
dilluns |
22/02/2021 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimarts |
09/02/2021 |
- |
- |
Sessió 7 |
dilluns |
01/03/2021 |
- |
- |
Sessió 8 |
dilluns |
08/03/2021 |
- |
- |
Sessió 9 |
dilluns |
15/03/2021 |
- |
- |
Sessió 10 |
dilluns |
22/03/2021 |
- |
- |
Sessió 11 |
dilluns |
12/04/2021 |
- |
- |
Sessió 12 |
dilluns |
19/04/2021 |
- |
- |
Sessió 13 |
dilluns |
26/04/2021 |
- |
- |
Sessió 14 |
dilluns |
03/05/2021 |
- |
- |
Sessió 15 |
dilluns |
17/05/2021 |
- |
- |
|
| |