Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041561204   Enfilant el caminet. L'educació literària com pilar per l'adquisició de la llengua oral i de la lectura i l'escriptura
2020-2021   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   25/1/2021 - 17/5/2021 (21 hores) de 13:00h a 14:00h
   I-E Rafael Alberti
    (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
   Activitat en format virtual.
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Formació sobre literatura infantil i didàctica de la literatura als i les docents de les comunitats de petits i mitjans.
Al llarg de les sessions farem un recorregut per les diverses tipologies de llibres que hi ha avui en dia a disposició dels infants. Amb ells reflexionarem sobre les diverses formes de llegir i la multitud de maneres d’introduir els llibres i la literatura a l’aula.
El recorregut ens ha de servir per fer una reflexió sobre les pròpies pràctiques (com a docents) a l’aula i sobre la nostra biblioteca d’aula.
La formació vol donar les eines perquè a l’acabar-la es puguin establir (de forma
col·lectiva, consensuada i reflexionada) els criteris de tria de base de les biblioteques
d’aula, per tal que aquestes es plantegin com una mena de caminet, on els infants aniran descobrint i coneixent una sèrie d’autors i autores, obres de rellevància i gèneres interessants en relació a les competències literàries i de llenguatge.
L'activitat es desenvoluparà a https://www.meet.google.com/uow-hhhw-bjg
  
Objectius   · Descobrir diferents tipologies de literatura infantil
· Aprendre a apreciar en els llibres aspectes literaris i estètics interessants per a la
formació de lectors crítics
· Descobrir autors, autores i obres rellevants que tot infant hauria de conèixer entre
els 3 i els 9 anys.
· Adquirir eines per reflexionar
  
Continguts   SESSIÓ 1 Introducció: la importància de la literatura en l’adquisició de la llengua oral i en el procés
de lectura i escriptura (25 de gener)
SESSIÓ 2 Llibres que canten i acaronen: la importància de la prosòdia
SESSIÓ 3 llibres per apropiar-se del món: imatgiaris i llibres joc
SESSIÓ 4 llibres per experimentar: llibres d’artista per infants
SESSIÓ 5 Primeres històries: contes populars i narracions
SESSIÓ 6 Primeres històries: àlbum i còmic
SESSIÓ 7 llibres per explorar el món: els llibres documentals i informatius
SESSIÓ 8 Reflexió sobre les biblioteques d’aula
  
Formador/a   Anna Juan Cantavella
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   25/01/2021   -   - 
 Sessió 2   dilluns   01/02/2021   -   - 
 Sessió 3   dilluns   08/02/2021   -   - 
 Sessió 4   dimecres   17/02/2021   -   - 
 Sessió 5   dilluns   22/02/2021   -   - 
 Sessió 6   dimarts   09/02/2021   -   - 
 Sessió 7   dilluns   01/03/2021   -   - 
 Sessió 8   dilluns   08/03/2021   -   - 
 Sessió 9   dilluns   15/03/2021   -   - 
 Sessió 10   dilluns   22/03/2021   -   - 
 Sessió 11   dilluns   12/04/2021   -   - 
 Sessió 12   dilluns   19/04/2021   -   - 
 Sessió 13   dilluns   26/04/2021   -   - 
 Sessió 14   dilluns   03/05/2021   -   - 
 Sessió 15   dilluns   17/05/2021   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent